Deze website maakt gebruik van cookies. Als u de site blijft gebruiken, gaat u akkoord met ons privacy- en cookiebeleidSluiten

Waar is de ‘C’ in CRM?

Wat zijn je gedachten over de toekomst van accountmanagement binnen je organisatie? ... lees verder »

Tevreden klanten zijn voor CBRE pas het begin

Klanttevredenheid verhogen is een proces waar veel managers en organisaties dagelijks mee worstelen. Het lukt CBRE, dat twee jaar geleden al een mooie 7,7 scoorde en dit jaar verrast met een 8,5. Een stijging in klanttevredenheid die we niet vaak zien. Wat is het geheim?... lees verder »

[VIDEO] 9 redenen waarom je een klantenonderzoek zou moeten doen

Een klantenonderzoek uitvoeren is gewoongoed geworden, maar de reden waarom is meestal nog beperkt tot de tevredenheid van klanten toetsen. Zonde, want er zijn meerdere redenen waarom een klantenonderzoek het verschil kan maken. En dus ook meer kan opleveren. We hebben de 9 belangrijkste uitkomsten van een klantenonderzoek voor... lees verder »

Feitje bij klantenonderzoek – niemand ziet de meestvoorkomende weerstand aankomen

Heb je wel eens een klantenonderzoek uitgevoerd? Of laten uitvoeren? Dan weet je dat de grootste uitdaging pas komt nadat de resultaten binnen zijn. Vanaf dat moment is de investering in het onderzoek gemaakt en is het tijd dat het iets gaat opleveren. Welk doel je ook nastreeft, er is één horde die na bijna ieder... lees verder »

Klantgerichtheid - succesvol met klantgericht denken

Over 10 jaar is ongeveer 80% van de nu bekende producten en processen vernieuwd of verdwenen. Dat kun je je misschien moeilijk voorstellen, maar ga maar eens een decennium terug in de tijd. Facebook, Twitter en LinkedIn bestonden nog niet, om over Airbnb en Uber maar te zwijgen. Niets om je druk over te maken? Als je denkt dat... lees verder »

Zo bespaar je jezelf een hoop gedoe: herken een fuikproject

Bijna iedere manager bevindt zich wel eens midden in een ‘fuikproject’. Een fuikproject ziet er vanaf kleine afstand simpel uit. ‘Laaghangend fruit’, denk je. Maar halverwege het project blijkt het fruit lang niet zo laag te hangen als je had verwacht. En je hebt al wat geïnvesteerd in het project, dus je terugtrekken is geen... lees verder »

Kom uit de kast! Zo levert een klantenonderzoek wél impact

Het blijft een grote ergernis: klantenonderzoek dat direct onder in de ladekast verdwijnt. Hoe kan het toch dat zo veel waardevolle inzichten niet worden gedeeld en opgepakt? Er is heel hard aan gewerkt, veel tijd en geld aan besteed en vervolgens gebeurt er niets mee. Zonde.... lees verder »

Luistertechnieken voor een beter klantgesprek

Luisteren, dat kan ik! Het is een belangrijk onderdeel van mijn werk als consultant en ik durf het zelfs een van mijn kernkwaliteiten te noemen. Tenminste, tot voor kort. Want na een workshop actief luisteren denk ik er anders over. ... lees verder »

Even slikken: een anticonceptiepil tegen ongewenste klanten

Er zijn momenten dat je je realiseert dat er in een professionele situatie sprake is van een misfit. Mijn eerste keer herinner ik me nog goed. ... lees verder »

Stop met nieuwe klanten lokken

Vanuit mijn naïeve overtuiging dat loyaliteit wordt beloond, ben ik al jaren klant bij dezelfde verzekeraar. Elk jaar rond november als het circus weer losbreekt en iedereen wordt verleid om te switchen... blijf ik trouw. Want als mijn verzekeraar scherpe tarieven aanbiedt aan nieuwe klanten, dan profiteer ik daar toch minimaal... lees verder »