De opbouw van het klantwaardemodel

Het klantwaardemodel bestaat grofweg twee delen. Aan de ene kant staat de investering die de klant moet doen (prijs, risico, tijd, moeite).

Het klantwaardemodel bestaat grofweg twee delen. Aan de ene kant staat de investering die de klant moet doen (prijs, risico, tijd, moeite). Aan de andere kant staan de verwachtingen van klanten. Later worden die verwachtingen naar gelang de tevredenheid van de klant ingekleurd. Zo kunt u voor elke afzonderlijke verwachting zien of u deze inlost. De verwachtingen zijn bovendien ingedeeld in drie verschillende niveaus: basis verwachtingen, verwachtingen waardoor u toegevoegde waarde kunt leveren en verwachtingen op het niveau van binding. Tot slot is de rol die de klant van u verwacht belangrijk. Van een partner verwacht je immers iets anders dan van een leverancier. Met het klantwaardemodel ziet u in één oogopslag wat klanten van u verwachten, hoe u daarop presteert en hoe u uw toegevoegde waarde kunt verhogen.

E-book: Vergroot je Klantwaarde met het Klantwaardemodel

E-book: Vergroot je Klantwaarde met het Klantwaardemodel

Een klantstrategie opzetten, samen met je klanten. Leer hoe je dat doet met behulp van het Klantwaardemodel van Customeyes

Meer informatie