Klantloyaliteit

Paul van Schie
Jullie hebben in het klantenbestand allerlei typen klanten. Van supporters tot ontevreden weglopers. De suppor

Jullie hebben in het klantenbestand allerlei typen klanten. Van supporters tot ontevreden weglopers. De supporters zijn emotioneel met jullie verbonden. Zij zijn de “trouwe labradors” onder de klanten. De groep ontevreden weglopers is boos op jullie organisatie en roepen dit maar al te graag. Zij klimmen in de digitale pen en roepen via social media op tot actie.

Er zijn ook klantgroepen die zich minder extreem uiten. Zoals klanten die min of meer tevreden zijn. Zij hebben een positief gevoel bij je organisatie en merk, maar de intentie om opnieuw zaken te doen is laag. Deze klanten kunnen gemakkelijk overstappen naar de concurrent. Je weet dat loyaal gedrag van klanten leidt tot betere financiële prestaties. En dat inzicht in de loyaliteitscore van klanten belangrijk is. Veel organisaties stellen de loyaliteit vast aan de hand van de Net Promoter Score (NPS). Dit levert op eenvoudige wijze inzichten op, maar het gevaar bestaat dat je via deze eenvoudige methodiek jullie relatie met de klant tekort doet. Customeyes heeft daarom een speciale loyaliteitsanalyse ontwikkeld die recht doet aan de kracht van de NPS én andere aspecten van de kwaliteit van de relatie meeneemt.

NPS Onderzoek

Een online kwantitatief onderzoek bestaande uit 1 vraag

Meer informatie
"De uitgebreide gespreksverslagen van Customeyes zijn juweeltjes. Naast klanttevredenheid zijn er volop commerciële kansen en marktontwikkelingen in terug te vinden."
Enexis

Loyaliteitsanalyse

De loyaliteitsanalyse laat zien hoe loyaal klanten zijn. Zijn je klanten supporters die enthousiast zijn over jullie organisatie, zaken blijven doen en jullie aanraden aan anderen? Of verwachten klanten juist op zoek te gaan naar een andere aanbieder? De loyaliteitsanalyse van Customeyes geeft hier antwoord op.

Gratis checklist voor de opzet van een succesvol klantenonderzoek

Ontvang het meest praktijkgerichte en gebruiksvriendelijke e-book over klantenonderzoek in Nederland.

Ontvangen

Veranker klantgerichtheid in uw organisatie

Wij bieden praktische en concrete handvatten om de objectieve, gedeelde inzichten uit het klantenonderzoek door te vertalen naar uw producten, diensten en dienstverlening. Zo veranker je klantgerichtheid in je organisatie.


Paul van Schie Paul van Schie Marketeer LinkedIn