In deze economisch onzekere tijden blijkt het in de business-to-business markt steeds moeilijker om van leads daadwerkelijk klanten te maken. Organisaties merken dat er interesse is voor hun product of dienstverlening, maar de new business blijft steeds langer uit. De lead-time wordt langer: organisaties nemen langer de tijd om te beslissen of ze zaken met u gaan doen. Hoe zorgt u er voor dat u beter inzicht krijgt in dit proces en dat u gericht kan werken aan een hogere conversie?
Het is van belang om in kaart te brengen hoe uw conversietraject verloopt en hoe leads tegen u aan kijken. Wat wil de lead, wat denkt de lead? En wat vindt de lead van uw organisatie en uw product of dienstverlening? Het antwoord op deze vragen is essentieel voor het succes van uw conversie.
Zet daarom een leadsurvey in om een helder inzicht in uw conversietraject te krijgen. Uw leads ontvangen direct na een acquisitieafspraak of oriënterend gesprek een kort vragenlijstje over het gesprek, over de eerste indruk en over voor- en nadelen ten aanzien van uw product of dienstverlening. Bijkomend voordeel is dat alleen al de professionele en persoonlijke aandacht voor de lead een positief effect heeft op de tevredenheid over het gesprek en de relatie met de lead.
U ontdekt precies wat er leeft onder uw leads en wat hun wensen en verwachtingen zijn. U kunt hier gericht op inspelen en uw voorstel of product daadwerkelijk naar de wensen van de lead inrichten. Zo verhoogt u de kans op conversie en weet u zeker dat u er alles aan doet om uw new business op peil te houden!