Cliëntenonderzoek

Nieuwe aanleveringsregels voor PREM Generiek Kompas: Wat betekent dit voor jouw organisatie?

Nieuwe aanleveringsregels voor PREM Generiek Kompas: Wat betekent dit voor jouw organisatie?

Zorginstituut Nederland vraagt om een nieuwe aanpak voor de aanlevering van het Generiek Kompas. Ontdek wat dit voor jou betekent.


Samantha de Rooij 01 december 2025
Bezuinigingen in de gehandicaptenzorg: hoe behoud je het perspectief van de cliënt?

Bezuinigingen in de gehandicaptenzorg: hoe behoud je het perspectief van de cliënt?

Bezuinigingen bedreigen de gehandicaptenzorg. Begrijp de situatie volgens clients, verwanten en zorgmedewerkers.


Hans Hylkema 01 juli 2025
Hoe verleid je ouderen om te verhuizen? Begin met luisteren!

Hoe verleid je ouderen om te verhuizen? Begin met luisteren!

Verken de uitdagingen rondom ouderen verhuizen en hoe beleid kan aansluiten bij hun wensen en sociale netwerk.


Nienke van Stralen 23 juni 2025
Ouderenzorg in beweging: Samen werken aan kwaliteit van bestaan

Ouderenzorg in beweging: Samen werken aan kwaliteit van bestaan

Waarom een verschuiving naar betere zorg in de ouderenzorg belangrijk is. Lees over het Hoofdlijnenakkoord en de impact ervan.


Nienke van Stralen 12 juni 2025
Goed werkgeverschap begint met luisteren: waarom alleen medewerkerstevredenheid meten niet genoeg is

Goed werkgeverschap begint met luisteren: waarom alleen medewerkerstevredenheid meten niet genoeg is

Verhoog de effectiviteit van zorginstellingen door inzicht in cliëntervaringen en medewerkersgeluk te krijgen.


Samantha de Rooij 05 juni 2025