Klanttevredenheid

Klanttevredenheid

Je wilt tevreden klanten. Nu en in de toekomst. Je klant heeft alleen de intentie om loyaal te blijven als hij

Je wilt tevreden klanten. Nu en in de toekomst. Je klant heeft alleen de intentie om loyaal te blijven als hij tevreden is over jullie producten, dienst of dienstverlening.

Verhoog je klanttevredenheid

Iedereen begrijpt dat een tevreden klant een verhoogde kans betekent op een loyale klant. Daarom is klanttevredenheid inmiddels een KPI bij veel commerciële afdelingen. Zo'n goede score als KPI is een mooi streven, maar het lukt in de praktijk vaak nog niet om de klanttevredenheid te verhógen. De vraag is dus: hoe doe je dat?

Een deel van een antwoord zit hierin: klanttevredenheid verhogen begint met begrijpen hoe het ontstaat. Dat heeft alles te maken met perceptie. Kijk maar naar het filmpje hieronder: 

Producten

Ontdek welke producten jouw organisatie klantgerichter maken.

Ontdek hoe
"Het klanttevredenheidsmodel van Customeyes is theoretisch onderbouwd en toch heel toepasbaar."
Jumbo Shipping

 

Werken aan klanttevredenheid

Om te kunnen werken aan je klanttevredenheid, heb je eerst een beeld nodig van de huidige kwaliteitsperceptie van je klant. In andere woorden: het is onmogelijk om actie te ondernemen op meer tevreden klanten, als je niet weet waarom je klanten nu tevreden zijn. Hoewel het logisch klinkt, voeren we dagelijks gesprekken met mensen die blind aansturen op een 'gevoel' van wat de klant vindt. 

Verwachtingen en ervaringen managen

We zijn nog nooit een bedrijf tegengekomen waarover alle klanten eensgezind waren in hun beoordeling. Dit is precies wat het lastig maakt om aan klanttevredenheid te werken. De ene klant vindt het tegenovergestelde van de ander. 

De kúnst is om een rode draad te vinden in de meningen van je klanten. Dat is wat we bij Customeyes doen in onze onderzoeken. We verzamelen op verschillende niveaus informatie over wat klanten vinden en geven dat op zo'n manier aan je terug dat je ermee kunt werken. Het doel? Dat is altijd om jullie te helpen om een stukje dichter bij de klant te komen. 

Gratis checklist voor de opzet van een succesvol klantenonderzoek

Ontvang het meest praktijkgerichte en gebruiksvriendelijke e-book over klantenonderzoek in Nederland.

Ontvangen