PTC+ en Customeyes organiseren klantenarena

PTC+ organiseerde onlangs in samenwerking met Customeyes een klantenarena. De klantenarena vond plaats in het businesscentre van Burger Zoo. De klantenarena was het vervolg op het klantentevredenheidsonderzoek dat PTC+ heeft laten uitvoeren door Customeyes. PTC+ is dan ook trots met de uitkomst van het onderzoek. Klanten beoordelen PTC+ gemiddeld met een 8,8.

De klantensafari is een klantenonderzoek waarbij de beleving van klanten en medewerkers centraal staat. Medewerkers van PTC+ denken en doen actief mee door het veld in te gaan. Het resultaat zijn klantinzichten die gezamenlijk worden doorvertaald naar succesvolle dienstverleningsconcepten. Om de inzichten die uit de klatensafari naar voren zijn gekomen te toetsen heeft PTC+ een klantenarena georganiseerd.

Verloop klantenarena

Rond klokslag 12.00 uur arriveerden de eerste gasten. In de Knoefzaal stond een uitgebreide lunch klaar, iedereen kon zich zo ontspannen voorbereiden op de klantenarena. Aansluitend werden de gasten meegenomen door een gids voor een rondleiding door de Bush en Ocean van Burger Zoo. De rondleiding stond in het teken van het klimaat, het leven in de jungle en de onderwater wereld.

Na de indrukwekkende rondleiding deed Hans Hylkema (Customeyes) de kick-off van de klantenarena. Als gespreksleider stelde hij kritische vragen aan zowel medewerkers als klanten van PTC+ om tot heldere inzichten te komen.

De klantenarena heeft een duidelijk beeld kunnen schetsen hoe PTC+ haar klanten nu en in de toekomst beter van dienst kan zijn. Tijdens de klantenarena werd er vooral gekeken naar verbeterpunten en oplossingen. Het digitale leren werd als zeer belangrijk onderwerp genoemd. Klanten zien in de toekomst graag dat PTC+ met deze ontwikkeling meegroeit en een juiste balans vindt tussen praktijkleren en e-learning.

Jenny van den Bovenkamp (Algemeen Directeur PTC+) sloot de bijeenkomst met de volgende woorden af: “Inzichten die uit de klantenarena naar voren kwamen, bevestigen onze nieuwe ideeën en strategie die wij met PTC+ voeren”.