Ontdek wat er over uw organisatie gezegd wordt! U kunt er als organisatie niet meer om heen. Transparantie op het web is door social media een feit. Enerzijds kunt u social media inzetten als extra marketingkanaal, waarmee u uw organisatie kunt profileren en uw doelgroep op een nieuwe manier kunt bereiken. Anderzijds kan social media behoorlijk beangstigend en ongrijpbaar zijn, omdat u er niet altijd invloed op heeft. In dit artikel vijf tips om continu te volgen wat er online over uw organisatie gezegd wordt en een advies hoe u social media rondom uw organisatie kunt beïnvloeden.
Steeds meer organisaties verdiepen zich in het fenomeen social media en proberen grip te krijgen op het grote scala aan mogelijkheden. Maar wat houdt social media precies in? Wikipedia beschrijft het als: “online platformen waar de gebruikers, met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Onder de noemer social media worden onder andere weblogs, fora, sociale netwerken als Hyves, Facebook en LinkedIn en diensten als Twitter geschaard.” Op deze online platformen kunnen uw klanten actief zijn en zowel positief als negatief over uw organisatie schrijven
Hoe volgt u de ‘buzz’ rondom uw organisatie? Op de weblog van Bizz worden de vijf meest relevante manieren beschreven. Zo kunt u zonder dat het u veel tijd kost toch precies in de gaten houden hoe er over uw organisatie gepraat wordt, wat er leeft onder uw klanten en of het positief dan wel negatief is:
U hoopt natuurlijk dat er positief over u gepraat wordt en dat klanten uw organisatie aanraden op het web. Hieraan ten grondslag ligt de manier hoe uw klanten uw product of dienstverlening ervaren. Customeyes is er van overtuigd dat organisaties die in goed contact staan met hun klanten, beter presteren. Zorg er voor dat uw klanten continu de mogelijkheid hebben om hun mening of klachten bij u te ventileren, voordat ze dat via social media doen. Als klanten echt supporter van uw organisatie zijn, dan zullen ze dat zeker online kenbaar maken.
Het Customeyes Klantfeedback Systeem biedt u de mogelijkheid om voortdurend feedback te vragen aan uw klanten. Zo kunnen uw klanten vroegtijdig klachten melden, maar ook uw organisatie tips geven om uw product of dienstverlening te verbeteren. Dit klantenonderzoek stelt u in staat om direct in te spelen op klachten en verkoopkansen. U en uw medewerkers worden continu gestimuleerd de klantgerichtheid te verbeteren en uw product en/of dienstverlening beter te laten aansluiten op de wensen van uw klanten. Hiermee voorkomt u grotendeels dat klanten negatieve berichten over uw schrijven, want het gevoel dat er niet naar hen geluisterd wordt ontbreekt.
1Bron: http://www.bizz.nl/4807-online-alles-in-de-gaten-houden-vijf-tips.html