Succesvolle sales in 2010?

Organisaties hebben meer dan ooit de behoefte om goed in contact te staan met hun klanten. Door te weten wat er in klanten omgaat wordt ook de onzekere klant...

Het jaar 2013 is voor veel organisaties een belangrijk jaar. Zal de economie zich weer herstellen? Kan er een stijgende lijn worden ingezet? Of krijgen organisaties het wederom moeilijk en weten ze het hoofd niet boven water te houden? Volgens trendwatcher Adjiedj Bakas zit de recessie in een W-vorm: we zitten nu in een opwaartse lijn, maar we kunnen een tweede dip verwachten voordat het structurele herstel begint.* Hoe gaat uw organisatie met de recessie om?

Ergernis van de salesmanager

Voor veel organisaties blijft het een onzekere tijd. Hoe zullen zij dit jaar presteren? Wanneer komt de “tweede dip”? Salesmanagers vinden het lastig om hun salesprestaties voor 2010 in te schatten. We zien in de markt dat de salesmanager zich ergert aan de onzekere markt. Zowel in de B2B als in de B2C markt zijn klanten onzeker: bedrijven en consumenten zijn voorzichtig en kritisch op elke aanschaf. Net als in 2009 blijft de leadtime lang. Bovendien wordt er over de vraagprijs stevig onderhandeld en consumenten gebruiken steeds vaker prijsvergelijkingsites.

Overtuig de onzekere klant

Op dit moment hebben organisaties meer dan ooit de behoefte om goed in contact te staan met hun klanten. De onzekere klant moet overtuigd worden, maar hoe trek je een onzekere klant over de streep? Door precies te weten wat er in hem/haar omgaat. Verdiep u in uw klanten. U kunt alleen klantgericht te werk gaan, als u de wensen en verwachtingen van uw klanten kent. Zo intensiveert u de band met uw klanten, zij voelen zich gewaardeerd. Bovendien kunt u direct inspelen op verkoopkansen, klachten voor zijn of direct oplossen. Net zo belangrijk is de band met uw leads. Hoe zien zij uw organisatie? Waarom kiezen ze wel of niet voor u? Vraag hen feedback, zo verbetert u continu uw salestraject.

Uniek onderzoek voor salesmanagers

Customeyes heeft een specifiek leads- en klantenonderzoek voor de salesmanager ingericht. Het leadsonderzoek geeft u directe feedback na elk salesgesprek. Het klantenonderzoek helpt u en uw commerciële medewerkers continu in contact te staan met uw klanten. U volgt dagelijks in het online dashboard wat wensen en verwachtingen van uw klanten zijn en hoe uw commerciële medewerkers presteren. U signaleert up- en cross-sell mogelijkheden en volgt de acties van uw commerciële medewerkers op de voet. Als u meer wilt weten over deze specifieke onderzoeken, mail dan naar: info@customeyes.nl en werk aan een succesvol 2010.

*Bron: http://www.bakas.nl/persberichten/pdf/Trendrapport2010.pdf