Interne en externe klantgerichtheid

Interne en externe klantgerichtheid

Michiel de Snaijer
Customeyes heeft een test ontwikkeld om de klantgerichtheid van de organisatie te toetsen en medewerkers mee t

Customeyes heeft een test ontwikkeld om de klantgerichtheid van de organisatie te toetsen en medewerkers mee te laten denken over mogelijke oplossingen. Deze test ligt aan de basis van de 7 succesfactoren van een klantgerichte organisatie. Onze ervaring is dat het combineren van de input van zowel klanten als medewerkers ideaal is om echt stappen te zetten. Interesse? Lees dan verder in deze blog over de essentie of vraag de test aan.

Organisaties die klantgericht zijn, blinken uit op al deze onderwerpen:

  1.  Ze luisteren naar hun klanten en gebruiken klantfeedback,
  2. Ze gaan verder dan luisteren, ze begrijpen wat de klant wil,
  3. Ze hebben een aansprekende, duidelijke, klantgerichte richting vanuit de top van de organisatie,
  4. Ze geven medewerkers vrijheid, verwijderen belemmerende regelgeving en maken klantgericht werken mogelijk,
  5. Ze hebben bovengemiddeld veel gemotiveerde medewerkers,
  6. Ze houden zich aan hun klantgerichte beloften, zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen,
  7. Ze hebben een realistisch zelfbeeld en weten wat klanten van ze denken.

E-book: 'De 7 succesfactoren van een klantgerichte organsiatie'

We hebben dit boekje geschreven voor managementteams en marketing- en salesmanagers die verantwoordelijk zijn voor het klantgericht maken van hun organisatie.

Aanvragen

Het doel van deze blogreeks is om jou meer over elke succesfactor te weten laten komen. Zodat jij, met de hulp van ons e-book, een succesvolle klantgerichte strategie kunt opbouwen.

Dus ga aan de slag met je beloftes en klantgerichtheid. Dat hoef je niet alleen te doen. De komende tijd delen we in onze blogreeks over klantgerichtheid meer tips & tricks.