2017 in beeld

2017 in beeld

Hans Hylkema

Een mooie foto verschijnt op de Facebook-pagina van mijn dochter: dit deed jij precies een jaar geleden. Het is dan eind januari 2017 en ijskoud. Precies een jaar geleden hebben we onze schaatsen aan en een nieuwe dag is net aan het ontwaken. Met een klein groepje zijn we de enigen op het ijs. De dag moet eigenlijk nog beginnen en wij maken onze eerste slagen op het net dichtgevroren meer. Zo’n moment gun je iedereen. Het meer is van jou en niemand houdt je tegen. Een mooie herinnering, precies een jaar geleden.

Op het moment dat de foto is genomen, moet 2017 eigenlijk nog beginnen. Het is onduidelijk wat zo’n nieuw jaar je brengt. Best spannend.

E-book: Vergroot je Klantwaarde met de Klantgerichtheidsladder

E-book: Vergroot je Klantwaarde met de Klantgerichtheidsladder

Lees dit e-book over de klantgerichtheidsladder als je klantgerichtheid vanuit een nieuwe, werkbare invalshoek wilt bekijken.

Meer informatie

2017

Nu, terugkijkend, kan ik alleen maar zeggen dat 2017 een heel mooi jaar is geweest voor Customeyes. Een groeiend aantal klanten blijft samen met ons werken om hun organisaties klantgericht te maken. Door voortdurend te luisteren naar klanten en stakeholders. En door van inzichten acties te maken die voor beweging zorgen. Ik ben er trots op dat de waarde van onze aanpak zich vertaalt naar een klanttevredenheid van 8,8 en een NPS van nagenoeg 50.

Ik ben er ook trots op dat we dit doen met een sterk zelfsturend team. Een team van jonge professionals, die voortdurend balanceren tussen veel vrijheid en veel verantwoordelijkheid. Iedereen die heeft gewerkt in een zelfsturend team herkent deze balans. De grootste zorg voor mij is niet dat mensen te veel vrijheid nemen, maar te veel verantwoordelijkheid. Gelukkig heeft deze gezamelijke vastberadenheid vooral geleid tot iets moois. 2017 was voor Customeyes het meest gezonde jaar ooit, met een groei van ruim 20 procent.

Zomerse trend

Klantgerichtheid laat als onderwerp in de Nederlandse bestuurskamer een positieve curve zien. De aandacht is enorm en wij ontwikkelen mee met de nieuwe vragen van onze opdrachtgevers. Met nieuwe producten en natuurlijk een doorgroei in onze bestaande aanpak. Vlak voor de zomer verwachten we in het bijzonder iets moois te presenteren: onze nieuwste onderzoeksmethodiek, die van heel dichtbij meekijkt naar waar verbeterpunten op klantgerichtheid liggen. Doel ervan is om je klantgerichtheid echt te laten doorleven. Hierover publiceer ik binnenkort meer.

Ondanks alle ontwikkelingen, blijft de basisuitdaging voor veel organisaties hetzelfde: om niet alleen klantgerichtheid te ‘roepen’, maar er ook echt mee aan de slag te gaan. Nog steeds is de vraag die wij dagelijks voor opdrachtgevers beantwoorden: wat is klantgerichtheid voor ons? En nog steeds is dé startplek om organisatie klantgerichter maken hetzelfde; begrip van de patronen binnen de verschillende fasen richting klantgerichtheid. Dit fundament vergeten we niet. Eén van onze korte termijn doelen is om het komende jaar met Customeyes weer meer organisaties klantgerichter te maken met klantenonderzoek.

 

  1. Creëren gemeenschappelijke basis

  2. In contact komen met klanten

    Verdieping met medewerkers

  3. Klantgericht aan de slag

Een goed klantgerichtheidstraject opzetten.

Neem contact met ons op

Best spannend

Op dit moment moet 2018 eigenlijk nog beginnen. Het is onduidelijk wat zo’n nieuw jaar je brengt. Best spannend.

Volgend jaar staat er geen schaatsfoto op de Facebook-tijdlijn. Het is nu rond de 10 graden boven nul; geen conditie voor een mooie ijsvloer. Volgens weerkenners zijn de winters nu minder koud dan vroeger en die trend belooft weinig goeds voor al die schaatsliefhebbers die nog steeds wachten op de tocht der tochten. Ik wacht ook. En hoop dat de trend wordt gekeerd.

En over een jaar verschijnt er weer een foto op Facebook. Ik ben er van overtuigd dat ik daar dan ook weer met een goed gevoel naar terugkijk.

 


Hans Hylkema Hans Hylkema Oprichter LinkedIn