Wat levert continu feedback van klanten jou op?

Wat levert continu feedback van klanten jou op?

Customeyes
Door goed in contact te staan met je klanten krijg je continu feedback. Zo kan je direct inspelen op veranderende klantbehoeften.

Ben je benieuwd wat jouw klanten van plan zijn in 2025? Weet je hoe jouw klanten reageren in turbulente tijden? Hebben ze een switchintentie of blijven zij graag klant? Het is essentieel om goed in contact te staan met je klanten en om continu feedback van ze te krijgen. Zo kan je direct inspelen op veranderende klantbehoeften of kan je zelfs samen groeien.

Customer Feedback

Steeds meer organisaties zien het voordeel van een Customer Feedback Systeem. Na een project of contactmoment wordt de klant direct gevraagd naar de verwachtingen en ervaringen in de samenwerking. Hieruit komt waardevolle informatie naar voren en het geeft belangrijke inzichten. Denk bijvoorbeeld aan een servicecenter die haar klachtenmanagement onder de loep wil nemen. Om een goede en betrouwbare uitspraak hierover te kunnen doen, moet een klant zo snel mogelijk na het afhandelen van de service call benaderd worden. Als organisaties te lang wachten met vragen over hoe de klant de dienstverlening ervaren heeft komt er een vlak beeld uit en loopt de organisatie essentiële informatie mis. Dit gebeurt niet wanneer de organisatie het Customer Feedback Systeem inzet.

Realtime feedback volgen

Het Customer Feedback Systeem van Customeyes maakt het mogelijk om (online) de resultaten van het onderzoek te volgen. Zo zien organisaties niet alleen hoe de respons verloopt, maar krijgen ze tijdens de responsperiode al een eerste indruk van de resultaten. Elke opdrachtgever kan via het dashboard de tevredenheid van zijn eigen klanten volgen. Diepgaandere rapportage leveren wij aan de managementlaag, inclusief een presentatie en aan de slag workshop.

Benieuwd naar wat de wensen en ervaringen van jouw klanten echt zijn?

  • Tevreden klanten zijn loyaal

  • Tevreden klanten nemen meer producten of diensten af

  • Tevreden klanten raden met plezier jouw organisatie aan bij anderen

Kansen of klachten?

Naast het realtime volgen van resultaten is het met het Customer Feedback Systeem ook mogelijk om ‘direct alerts’ in te stellen. Als opdrachtgever krijg je inzicht in de ontevreden klanten. Zo kan je direct actie ondernemen op basis van de opgehaalde inzichten.

Het onderzoek heeft direct effect

Het grote voordeel van het Customer Feedback Systeem is dat er direct iets gebeurd met het klantenonderzoek. Organisaties weten precies wat er speelt onder hun klanten en kunnen, indien nodig, meteen op klachten reageren of op kansen inspelen. Organisaties die dit onderzoek inzetten zorgen ervoor dat de klantfocus leeft binnen de organisatie en bereiken daadwerkelijk effect.