5 tips voor waardevolle Customer Feedback

Het Customeyes Customer Feedback Systeem maakt het makkelijk om continu klantfeedback te krijgen. U en uw medewerkers met klantcontact hebben realtime inzicht.

In deze economisch onzekere tijden willen steeds meer organisaties continu in contact staan met hun klanten om direct in te spelen op de klantvraag. Zij werken daarom met het Customeyes Customer Feedback Systeem. Maar waarom kiezen deze organisaties voor continu klantfeedback? En waarom is dit een succesvolle methode?

Het Customeyes Customer Feedback Systeem maakt het u makkelijk om continu klantfeedback te krijgen. U en uw medewerkers met klantcontact hebben realtime inzicht in de resultaten en krijgen desgewenst bericht als klanten ontevreden zijn. U krijgt concrete input om uw organisatie te verbeteren. Zo weet u precies wat er speelt bij u klanten en kunt u direct op verkoopkansen ingaan. Bijkomend voordeel is dat alleen al de professionele en persoonlijke aandacht voor de klant een positief effect heeft op de tevredenheid en loyaliteit.

Vijf tips om continu in contact te staan met uw klanten:

1. Grijp elke kans om feedback van klanten te krijgen

Feedback van klanten is altijd waardevol. Zowel positieve als negatieve feedback geeft interessante informatie. Maak daarom van elke gelegenheid gebruik om feedback aan uw klanten te vragen. Met het Customeyes Customer Feedback Systeem wordt na een transactie of contactmoment direct aan de klant gevraagd een korte vragenlijst in te vullen. U kunt voortdurend de resultaten volgen en beschikt zo over de meeste actuele informatie over uw klanten.

2. Betrek klanten in uw keuzes

Veel organisaties denken te weten wat er in hun klanten omgaat, maar dit is vaak niet het geval.Laat klanten daarom meedenken en feedback geven over uw organisatie. Klanten hebben goede ideeën, omdat zij vanuit een ander perspectief naar uw organisatie kijken.

3. Maak het klanten makkelijk om feedback te geven

Zorg dat klanten makkelijk feedback kunnen geven, zodat het hen weinig tijd kost. U kunt uw klant verschillende mogelijkheden aanbieden om feedback te geven. Voorbeelden zijn per e-mail, schriftelijk, point of sale, via de telefoon of door het één op één aan de klant te vragen.

4. Signaleer cross- en upselling kansen

Met het Customeyes Customer Feedback Systeem krijgen uw medewerkers met klantcontact direct bericht als klanten na een transactie nog behoefte hebben aan extra producten of diensten. Dit is een perfecte mogelijkheid om de klant nog beter van dienst te zijn en om ook andere diensten aan te bieden.

5. Deel klantfeedback met de gehele organisatie

Het voordeel van het Customeyes Customer Feedback Systeem is dat de informatie niet alleen bij het management terecht komt. De medewerkers met klantcontact hebben up to date inzicht in de tevredenheid en feedback van hun eigen klanten. Zij kunnen zo gericht actie ondernemen op klachten en/of vragen. Daarnaast is aan te raden om de feedback van klanten regelmatig te delen met de organisatie. Zo kunnen beslissingen over producten of dienstverlening door iedereen in de organisatie beter onderbouwd worden.