5 tips voor waardevolle Customer Feedback

5 tips voor waardevolle Customer Feedback

Michiel de Snaijer
Customeyes Continu maakt het makkelijk om continu klantfeedback te krijgen. Jullie organisatie heeft hiermee realtime inzicht.

In deze economisch veranderende tijden willen steeds meer organisaties continu in contact staan met hun klanten om direct in te spelen op de klantvraag. Zij werken daarom met Customeyes Continu. Maar waarom kiezen deze organisaties voor continu klantfeedback? En waarom is dit een succesvolle methode?

Customeyes Continu maakt het jullie makkelijk om continu klantfeedback te krijgen. Jullie team heeft realtime inzicht in de resultaten en krijgen desgewenst bericht als klanten ontevreden zijn. Jullie krijgen concrete input om uw organisatie te verbeteren. Zo weten jullie precies wat er speelt bij de klanten en kunnen verkoopkansen direct worden opgepakt. Daarnaast heeft de professionele en persoonlijke aandacht voor de klant een positief effect op de tevredenheid en loyaliteit.

Vijf tips om continu in contact te staan met uw klanten:

1. Bepaal wanneer je feedback van je klanten wilt krijgen

Feedback van klanten is altijd waardevol. Zowel positieve als negatieve feedback geeft interessante informatie. Maak daarom gebruik van specifieke touchpoints in de customer journey om feedback aan jullie klanten te vragen. Met het Customeyes Continu wordt na een project of contactmoment direct aan de klant gevraagd een korte vragenlijst in te vullen. Zo kunnen jullie voortdurend de resultaten volgen en beschikken jullie over de meeste actuele informatie over de klanten.

2. Betrek klantfeedback in keuzes

Veel organisaties denken te weten wat er in hun klanten omgaat, maar dit is vaak niet het geval. Laat klanten daarom meedenken en feedback geven over jullie organisatie. Klanten hebben goede ideeën, omdat zij vanuit een ander perspectief naar uw organisatie kijken.

3. Maak het klanten makkelijk om feedback te geven

Zorg dat klanten makkelijk feedback kunnen geven, zodat het hen weinig tijd kost. Jullie kunnen de klant verschillende mogelijkheden aanbieden om feedback te geven. Voorbeelden zijn per e-mail, via de telefoon of door het één op één aan de klant te vragen.

4. Signaleer cross- en upselling kansen

Met het Customeyes Continu krijgen jullie medewerkers met klantcontact direct bericht als klanten na een transactie nog behoefte hebben aan extra producten of diensten. Dit is een perfecte mogelijkheid om de klant nog beter van dienst te zijn en om ook andere diensten aan te bieden.

5. Deel klantfeedback met de gehele organisatie

Het voordeel van Customeyes Continu is dat de informatie niet alleen bij het management terecht komt. De medewerkers met klantcontact hebben up to date inzicht in de tevredenheid en feedback van hun eigen klanten. Zij kunnen zo gericht actie ondernemen op klachten en/of vragen. Daarnaast is aan te raden om de feedback van klanten regelmatig te delen met de organisatie. Zo kunnen beslissingen over producten of dienstverlening door iedereen in de organisatie beter onderbouwd worden.


Michiel de Snaijer Michiel de Snaijer Marketeer LinkedIn