Klantwaarde-maandoverzicht juni 2014

De maand juli is aangebroken en dus is het tijd voor een nieuw maandoverzicht. De afgelopen maand beschreven we hoe de investering in een klantenonderzoek loont

De maand juli is aangebroken en dus is het tijd voor een nieuw maandoverzicht. De afgelopen maand beschreven we hoe de investering in een klantenonderzoek loont en zelfs geld oplevert. Daarnaast deelden we twee korte videoblogs: één over klantgerichte medewerkers en hoe je klantgerichtheid binnen je organisatie stimuleert, en één over ISO certificering. Moet je verplicht een ISO certificaat halen? Pak het dan gelijk goed aan en maak slim gebruik van het contactmoment met je klant! Tot slot stelden we de vraag: Wie kent de klant beter? De callcenter-medewerker of de directeur?

1. Bespaar geld: voorkom dat klanten weglopen!

Dat het veel meer tijd en geld kost om nieuwe klanten aan je te binden dan een bestaande klant te behouden, is bij velen inmiddels bekend. Weglopende klanten dwingen organisaties om na te denken over de wijze waarop zij om gaan met klanten. Hoe klantbewust zijn medewerkers? Klantbewustzijn is namelijk de eerste stap in de richting naar een klantgerichte organisatie. Lees verder >>

2. Videoserie Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #7 Klantgerichte medewerkers

In de basis draait klantgerichtheid om het signaleren van de wensen en behoeften van de klant. Voor medewerkers is dus een crusiale rol weggelegd. Als zij de klant als uitgangspunt nemen en anticiperen op de behoeften en verwachtingen van klanten, ook al zijn die voor elke klant anders, komt dat de klantgerichtheid van de organisatie en tevredenheid van de klanten ten goede. Lees verder >>

3. Wie begrijpt de klant beter? De callcenter-medewerker of de directeur?

Nogal een overbodige vraag, zo lijkt. Vaak wordt gedacht dat een directeur precies weet wat voor klanten belangrijk is. Helaas is dit niet altijd het geval. Medewerkers met klantcontact zijn vaak een onderschatte en onbenutte bron van klantinzicht. Lees verder >>


4. Videoserie – Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #8 ISO Certificaat

Veel bedrijven moeten verplicht een ISO certificaat halen. Een traject waar vaak tegenop wordt gezien. “Saai, bureaucratisch en het zorgt alleen maar voor extra werk”, zo wordt vaak gedacht. Dat is zonde. Want je kunt de verplichting ook aangrijpen om daadwerkelijk verbeteringen te realiseren in de organisatie. En de toegevoegde waarde van je organisatie vergroten. Lees verder >>