Relatie en kwaliteit bij BDO op gedeelde eerste plaats

Paul van Schie
BDO streeft ernaar om ‘de allerbeste relatie en de beste kwaliteit’ te leveren. "Want een uitstekende relatie levert duurzame en loyale klanten op."

Sinds 2012 werken BDO en Customeyes samen. Het doel: klantverwachtingen en klantervaringen meten en intern verspreiden om  de organisatie in beweging te krijgen richting de klant. Wij reisden af naar het hoofdkantoor van BDO in Eindhoven voor een interview met Jan van Kemenade, Senior Sales Adviseur bij de wereldwijd tot de top vijf behorende accountancy- en adviesorganisatie. “

Klantgerichte ambitie

BDO streeft ernaar om ‘de allerbeste relatie en de beste kwaliteit’ te leveren. Een uitstekende relatie levert duurzame en loyale klanten op, zo is de gedachtegang. En business is een gevolg van uitstekende klanttevredenheid. Het klantenonderzoek van Customeyes betekent binnen BDO dus een strategische investering. De uiteindelijke ambitie? Een 9+ organisatie realiseren. Customeyes meet in hoeverre BDO die ambitie op dit moment waarmaakt.   

 

BDO stabiele factor in roerige tijd

Accountancybureaus moeten er in deze roerige tijden alles aan doen om het vertrouwen van het publiek terug te winnen. BDO heeft nog altijd een hoge klanttevredenheid, met een cijfer van 8+. Toch blijven er genoeg uitdagingen over. De 9+ ambitie is bijvoorbeeld nog niet bereikt. Volgens BDO is het ‘een uitdaging om de professioneel kritische houding richting de klant te behouden en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen’. 

E-book: Vergroot je Klantwaarde met de Klantgerichtheidsladder

E-book: Vergroot je Klantwaarde met de Klantgerichtheidsladder

Lees dit e-book over de klantgerichtheidsladder als je klantgerichtheid vanuit een nieuwe, werkbare invalshoek wilt bekijken.

Meer informatie

Intensief klantenonderzoek

Customeyes verzorgt het onderzoek voor BDO. Hierbij hanteren we verschillende methoden, die passen bij het persoonlijke karakter van hun dienstverlening. Jan: “Customeyes verdiept zich echt in de relatie en wil zich invreten in de materie van het bedrijf.” Inmiddels zijn over de afgelopen paar jaar honderden diepte-interviews uitgewerkt en online vragenlijsten afgenomen. “Deze informatie stelt ons in staat op individueel en corporate niveau de dienstverlening bij te sturen. Daarbij ligt de focus niet sec op het aanbrengen van verbeteringen die een positief effect hebben op de klantbeleving. Tegelijkertijd wordt ook nadrukkelijk gekeken hoe wij onze relaties kunnen inzetten als ambassadeurs.”

“Door het onderzoek wordt inzichtelijk gemaakt hoe klanten over ons denken op het gebied van relatie en kwaliteit. Dat stelt ons in staat om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.”

Samenwerking met Customeyes volgens Jan van Kemenade

“Ik beschouw Customeyes als een verlengstuk van onze organisatie, die echt begrijpt waar het bij ons om draait. Dat draagt bij aan het succes van het klantenonderzoek. Customeyes weet de waardevolle informatie bij onze strategische klanten via prikkelende vragen naar boven te halen. Het onderzoek houdt ons als het ware een spiegel voor die ons laat zien hoe klanten onze dienstverlening ervaren. Dit inzicht is is heel waardevol en een extra stimulans om onze dienstverlening verder te optimaliseren.” 


Paul van Schie Paul van Schie Marketeer LinkedIn