Customer delight

Paul van Schie
Iedereen weet wat klanttevredenheid is en wat je eraan hebt. De gedachte is: voldoe aan de verwachtingen van d

Iedereen weet wat klanttevredenheid is en wat je eraan hebt. De gedachte is: voldoe aan de verwachtingen van de klant en zorg ervoor dat klanten tevreden zijn. Hierdoor zijn je klanten meer loyaal, komen ze vaker terug en spreken ze uit zichzélf positief over jullie. Maar recent wetenschappelijk onderzoek werpt nieuw licht op de zaak.

Klanten tevreden stellen is niet langer voldoende in de huidige competitieve wereld. Het gaat om méér dan tevredenheid. Om klanten te behouden of “dikker” te maken, wil je de verwachtingen van klanten overtreffen. Lyrische klanten, díe heb je nodig. Customer Delight is de nieuwe trend. Hierdoor zijn steeds meer organisaties met elkaar én met de klant in gesprek om te achterhalen hoe zij de klantverwachting niet waar kunnen maken, maar overtreffen. Hoe zit het met de WOW-factor van jouw organisatie en mensen?

"Thule was op zoek naar een vorm van klantenonderzoek waaruit concrete inzichten naar voren komen en het betrekken van de organisatie centraal staat."
Thule Group

Producten

Ontdek welke producten jouw organisatie klantgerichter maken.

Ontdek hoe

Creëer een 'wow'-ervaring voor klanten

Omdat iedere klant andere verwachtingen, wensen en behoeften heeft, is een echte ‘wow’-ervaring bieden maatwerk en afhankelijk van de medewerker die contact heeft met de klant. Eén ding is duidelijk; om bij klanten de juiste snaar te raken en verwachtingen te overtreffen, wil je op de hoogte zijn van hun verwachtingen, behoeften en wensen.

Klantwaardemodel als hulpmiddel

Met het klantwaardemodel van Customeyes  zie je in één oogopslag hoe je klanten tevreden maakt én hoe je hun verwachtingen overtreft.

Ontdek jullie toegevoegde waarde

Om maximaal onderscheidend te zijn kan een organisatie het beste duidelijke keuzes maken. Bijvoorbeeld door zich te focussen op een bepaalde rol of positie. Welke behoeften proberen jullie te vervullen en welke laten jullie doelbewust links liggen?


Paul van Schie Paul van Schie Marketeer LinkedIn