Tijd voor een goed gesprek!

Tijd voor een goed gesprek!

Hans Hylkema
De periode rond kerst is een mooi moment van bezinning. Kijk maar eens naar Serious Request! Tijd dus voor een korte terugblik. Én voor ons beeld van 2015  

Gisteren stond ik bij het Glazen Huis te genieten van al het enthousiasme. De Grote Markt in Haarlem is een kolkende mensenmassa en lachende gezichten worden door een camera op een groot scherm gevangen.Wie wil er niet een bijdrage leveren aan Serious Request? Zingende dames die onverstaanbaar een lied zingen en uitbundig een cheque overhandigen. Een vader met een zwaaiende dochter op zijn schouders. En een klein jongetje dat z’n spaarvarken heeft omgedraaid om meisjes in een heel ver land te helpen. Allemaal gulle gevers met een gezamenlijk doel: hands off our girls!

De periode rond kerst is een mooi moment van bezinning. Wat hebben we afgelopen jaar bereikt en waar willen we samen naar toe? Wat is ons gezamenlijke doel? In deze blog neem ik je graag mee met een korte terugblik op het afgelopen jaar en een vooruitblik. Op alle mooie ontwikkelingen die er op ons afkomen. Ook in 2015 helpt Customeyes je om je klantwaarde te  vergroten.

Bundeling van krachten

Ruim een jaar geleden hebben Customeyes en Effectory hun krachten gebundeld. Het kwantitatieve klantenonderzoek van Effectory en het kwalitatieve klantenonderzoek van Customeyes zijn verder gegaan onder de naam Customeyes. Met de naam Customeyes willen we duidelijk maken dat we vanuit de ogen van je klant kijken. Maar ook dat onze aanpak geheel voor je op maat gesneden is. De essentie is het oprecht adviseren over de beste oplossing.

Focus op hoogwaardig B2B klantenonderzoek en stakeholderonderzoek

We hebben ook een duidelijke keuze gemaakt; een scherpe focus op hoogwaardig B2B klantenonderzoek en stakeholderonderzoek.We merkten steeds vaker dat er behoefte is aan één partner op het gebied van klantenonderzoek. Die data en informatie levert, maar ook de informatie doorvertaalt naar kennis en inzichten. Door een volledige focus op klantenonderzoek kunnen we je nog beter adviseren. Een specialist die je organisatie snapt en in staat is om de resultaten ook echt in de juiste context te plaatsen.

Structureel samenwerken aan het vergroten van klantwaarde

Het afgelopen jaar heeft bewezen dat onze klanten deze keuze waarderen. Veel van hen werken nu structureel met ons samen aan het vergroten van hun klantwaarde. Voor ons een droom die werkelijkheid wordt. Dagelijks werken met mensen die gedreven zijn om hun eigen organisatie nog klantgerichter te maken. Als dat geen energie geeft! Ook het delen van kennis door artikelen, blogs, colleges en masterclasses heeft tot veel kruisbestuiving geleid. 2014 was voor ons en onze klanten een mooi jaar!

Customeyes vergroot je klantwaarde, ook in 2015!

Dichter bij je klant komen, begint met goed luisteren. Wij helpen je daar graag bij door middel van digitale enquêtes, face-to-face gesprekken, telefonische diepte-interviews, klantensafari’s, workshops, trainingen of een combinatie van deze onderzoeksvormen. We geven je volledig inzicht in de drijfveren van je klanten en stakeholders. We zorgen ervoor dat je klant zich gehoord en begrepen voelt. De klantvraag is altijd leidend en niet de methode. Want alleen met een aanpak op maat krijg je een onderzoek met impact.

Als je goed luistert, zie je meer

Maar van inzicht alleen word je niet klantgerichter. We geloven dat cijfers pas iets opleveren als ze je raken. Doordat ze kansen tonen, of de vinger op de zere plek leggen. Er hoort altijd een verhaal bij. We vertellen het je graag en nemen ook het liefst de mensen in je organisatie mee. Want samen kun je echt het verschil maken. Of het nu gaat om het klantgericht maken van je organisatie of het inzamelen van geld voor het goede doel.

Het begint met dat ene gesprek. Dat ene verhaal dat je raakt en waar je iets mee wilt doen. Ik hoop dat je de komende dagen veel gesprekken mag voeren. Met vrienden en familie om je heen, maar ook met vreemden. Gesprekken die je raken en die je misschien nieuwe inzichten geven. Zodat je met veel energie het nieuwe jaar in gaat. En we samen het verschil kunnen maken! Net als die mensen op de Grote Markt in Haarlem.

Wij wensen je fijne feestdagen!

Hans Hylkema, namens het hele Customeyes-team