Klantwaarde-maandoverzicht april 2014

De lentemaand mei is begonnen en dus is het weer tijd voor het Klantwaarde-maandoverzicht. Deze keer met video's over klantenonderzoek en radicale innovatie.

De lentemaand mei is begonnen en dus is het weer tijd voor het Klantwaarde-maandoverzicht. Afgelopen maand stond in het teken van de verschillende functies van een klantenonderzoek. Inmiddels zijn we alweer toe aan onze zesde video in deze reeks. Daarnaast bespraken we hoe je radicaal kunt innoveren op klantwaarde. Veel lees- en kijkplezier!

1. Videoserie Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #3 Richting voor de organisatie

Zitten we op de goede weg? Moeten we onze koers aanpassen of moeten we radicaal vernieuwen? In deze video wordt uitgelegd hoe input van klanten een organisatie kan helpen om strategische richting te bepalen of bij te sturen. Want een klantenonderzoek is véél meer dan alleen het meten van de klanttevredenheid. Lees het artikel >>


2. Hoe kunt u radicaal innoveren op klantwaarde?

Radicale innovatie is een mogelijkheid om nieuwe markten te betreden en concurrenten (voorlopig) op achterstand te zetten. Omdat dit niet zomaar te realiseren is, is de vraag hoe een organisatie tot deze extreme vorm van innovatie kan komen. In dit artikel helpen we u in vier stappen op weg. Lees het artikel >>


3. Videoserie Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #4 Klanten behouden

Het werven van een nieuwe klant kost zeven keer zoveel als het behouden van een bestaande klant. Het loont dus om uw bestaande klanten te koesteren. Juist nu budgetten onder druk staan. Daarvoor is een sterke relatie met uw klanten vereist. Maar hoe bouwt u die relatie op? Lees het artikel >>


4. Videoserie Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #5 Efficiëntie vergroten

Vaak is een bezuiniging reden voor het management om mensen te ontslaan en in diensten te snijden. Hetzelfde werk moet door minder mensen gedaan worden en dus moet de efficiëntie worden vergroot. Daarin schuilt het risico dat klanten ontevreden raken doordat ook de toegevoegde waarde voor de klant verdwijnt. Lees het artikel >>