Klantwaarde-maandoverzicht maart 2014

In het klantwaarde-overzicht van deze maand aandacht voor de eerste videoserie van dit jaar: Klantenonderzoek: what’s in it for me. Daarin leggen we uit waarom een klantenonderzoek voor ú waardevol is. Want een goed klantenonderzoek kan véél meer opleveren dan alleen informatie over de klanttevredenheid. In april vervolgen we de serie met nieuwe video’s. Daarnaast zagen we een opmerkelijk artikel van Emile van Geelen over het benutten van de strategische waarde van klanten in participaties. De input van klanten kan veel beter worden benut.

1. Videoserie – Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #1 Tevreden klanten

Organisaties die zelf in de directiekamers bepalen wat goed is voor de klant laten daarmee waardevolle adviezen en kansen liggen. Anno 2014 is klantenonderzoek een must-do. Lees het artikel >>


2. Strategische waarde van klanten in participaties te weinig benut

 De resultaten van participaties kunnen verbeterd worden als de input van klanten tijdens het traject beter wordt benut. Hier wordt nu niet altijd het maximale uitgehaald. Dat is zonde, want juist door met klanten in gesprek te gaan kan een realistisch beeld van de organisatie worden geschetst en de risico-inventarisatie worden verbeterd.
Lees het artikel >>

3. Videoserie – Klantenonderzoek: What’s in it for me? – #2 Inzichten voor marketing en sales

Hoe kunnen wij ons onderscheiden ten opzichte van onze concurrenten? Een belangrijke vraag waar veel Marketing & Salesafdelingen zich op stuk bijten. Als u weet wat klanten in de basis van u verwachten en wat voor hen echt van toegevoegde waarde is, dan kunt ú het verschil maken. Lees het artikel >>