De markt is volop in beweging. Wist je al dat klanten switchen in turbulente tijden? Zonder klanten geen handel! We zien het binnenhalen van nieuwe klanten naar de achtergrond verdwijnen: klantbehoud en loyaliteit wordt belangrijker!
Wie zijn jouw huidige klanten en wat zijn hun toekomstige plannen? Zijn het ambassadeurs van je organisatie of juist ontevreden blijvers? De mate van loyaliteit heeft invloed op de financiële prestaties van je organisatie. Kengetallen als omzet en winst kijken naar de afgelopen periode. Loyaliteit daarentegen heeft een voorspellende waarde. Het geeft een indicatie voor toekomstige omzetten. Wat kan je doen om klanten loyaler te maken?
In deze tijd is het belangrijk de tevredenheid en loyaliteit van je klanten nauwkeurig in kaart te brengen. Toets je huidige klanten op loyaliteit. Zo heb je inzicht in welke klanten winstgevend zijn, welke klanten twijfelen en welke klanten van plan zijn niet meer terug te komen.
Naast inzicht in de loyaliteit van je klanten is het ook belangrijk te weten hoe je klantloyaliteit kan verbeteren. Zodat je zeker bent van toekomstige omzet. Met de loyaliteitsanalyse van Customeyes krijg je niet alleen inzicht in hoe de kaarten liggen, maar ook hoe je concreet de situatie kunt verbeteren. Per klantgroep krijg je advies hoe je loyaliteit kunt verhogen. Bijvoorbeeld hoe je tevreden klanten loyaal kunt maken en hoe klanten ambassadeurs van je organisatie kunnen worden.
Succesvolle organisaties weten precies welke behoeften hun klanten hebben. Zij vragen regelmatig feedback aan hun klanten en verbeteren de relatie continu. Wil je ook een professioneel klantenonderzoek opzetten?
Lees deze checklist als je concrete tips wilt over succesvol klantenonderzoek. Je krijgt inzicht in de volgende onderwerpen:
Door continu de loyaliteit te monitoren en te sturen op loyaliteit verbetert je situatie zichtbaar. Je weet precies wat er speelt bij je klanten! Haal zodoende meer rendement uit je bestaande klanten en stel je toekomst veilig.