In mei werd duidelijk wat de belangrijkste marketingtrend van 2014 is: organisatiebrede klantbetrokkenheid. Wij geven u een paar tips hoe deze cultuuromslag in uw organisatie kunt realiseren. Thule trekhaken is een mooi voorbeeld hiervan. Het klantbewustzijn binnen de organisatie kreeg mede dankzij de klantensafari een nieuwe impuls, wat leidde tot een nieuwe missie. U leest er alles over in het artikel. Tot slot schreef Renske deze maand een review over het boek Verdraaide organisaties en lieten we zien hoe een klantenonderzoek kansen biedt voor innovatie. Veel leesplezier!
De bedrijfskundige logica die veel bedrijven naleven, staat haaks op de menselijke natuur. Dat is de belangrijkste boodschap uit het boek Verdraaide organisaties van Wouter Hart. Hij pleit voor een omwenteling naar waardegedreven en servicegerichte organisaties. Lees het artikel >>
Nederlandse organisaties verwachten dat in 2014 alle afdelingen van de organisatie betrokken raken bij de klant. Meer dan de helft (52 procent) van de respondenten ziet een omslag in cultuur als de grootste uitdaging. Lees het hele artikel, download gratis het e-book en leer hoe het interne klantgerichtheidsproces in uw organisatie loopt. Lees het artikel >>
Innovatie is voor organisaties van essentieel belang om duurzaam succesvol te zijn. Daarbij gaat het niet alleen om het perfectioneren van een product, maar ook het verbeteren van het gehele proces om een product of dienst op de markt te brengen. Feedback van klanten zou daarbij de kern moeten zijn. Een praktijkvoorbeeld! Lees het artikel >>
Thule wil het proces rondom het monteren van een trekhaak voor de garagehouder vereenvoudigen. Daarbij geldt een morele verplichting voor kwaliteit en veiligheid voor de consument. In een notendop is dit de doelstelling die trekhakenproducent Thule zichzelf heeft opgelegd. De basis hiervoor werd gelegd tijdens een klantensafari, waarbij het klantbewustzijn een nieuwe impuls kreeg. Lees het artikel >>