In dit overzicht lees je onze meest gelezen blogs van de afgelopen tijd. Waarin we stilstaan bij onderzoeksinhoudelijke issues als respons verhogen en klantgerichte targets. Maar ook de bij de klantgerichtheid van Europese hoofdsteden en enkele grote merken.
Ooit in Rome geweest? Dan zul je het beamen: een van de mooiste steden van Europa. Maar wat geen schoonheidsprijs verdient, is de gastvrijheid. Voor een stad met meer kerken dan dagen in het jaar, zou de naastenliefde voelbaar moeten zijn. Klantgericht zijn is echter ook daar blijkbaar een uitzondering, geen standaard. Lees verder…
DIRECT KLANTGERICHTHEID STIMULEREN? Meld je aan voor de masterclass klantwaarde vergroten!
Helaas. Trudy bij de helpdesk van mijn zorgverzekeraar kon mijn vraag niet beantwoorden. Ik moest tóch bij een andere afdeling zijn en dit was het nummer. Frustrerend voor mij, maar een prachtig resultaat voor Trudy die een target van maximaal 2 minuten per klant heeft. Wat hier mis gaat? Mijn verzekeraar roept sinds 2012 dat de klantenservice het meest klantgericht is. Oplossingen bieden, daar gaat het nu om. Maar hun targets stammen uit de vorige eeuw. Lees verder…
Response rate verhogen is een terugkerend issue tijdens onze onderzoeken. Het LIJKT iets waar je je onderzoek mee begint, maar het IS in wezen het resultaat van je inspanningen voorafgaand aan het onderzoek. Als je een klantenonderzoek inzet om het gesprek aan te gaan, dan verhoog je de respons. Hoe? Customeyes geeft je drie adviezen die werken. Lees verder…
LEES OOK: Zou jij de Net Promotor Score aanbevelen aan anderen?
Door Starbucks drink ik mijn koffie het liefste met mijn naam en een smiley op de cup. Dankzij KLM wil ik binnen vijf minuten een antwoord van je als ik iets op Twtiter vraag. Klanten worden steeds veeleisender. Ze willen nu opeens niet meer bediend worden, maar verrást. Je verdient niet zomaar meer aan je ze. Je moet ze verdienen door te verrassen. Hoe doe je dat? Lees verder…