In oktober maakten we een video over 5 methoden waarmee je meer uit je klanten kunt halen en kregen we een lesje klantgerichtheid van de beste werkgevers van Nederland. We vroegen ons ook af wat de Big Data-trend betekent voor de toekomst van kwalitatief klantenonderzoek. Lees er hieronder alles over. Hiernaast is er in dit maandoverzicht aandacht voor drie mooie ervaringsverhalen van klanten: CCV, Bureau Jeugdzorg Nederland en Coca-Cola Enterprises Nederland. Veel leesplezier!
Na de B2C markt valt nu ook de B2B markt voor Big Data. B2B bedrijven maken steeds vaker gebruik van grote hoeveelheden klantdata, bijvoorbeeld binnen onderzoek naar de buyer journey van potentiële klanten. Is het een trend, een hype, of de heilige graal? En wat betekent deze focus op ‘harde’ data voor de meer ‘softe’ data, zoals de data verkregen door het uitvoeren van kwalitatief onderzoek? Lees verder >>
Met enige regelmaat delen wij ervaringen en tips van onze klanten. Onlangs spraken wij met Marjolein van Doorne, Manager Corporate Communications bij CCV. CCV is een toonaangevende dienstverlener voor elektronische transacties in Europa. Customeyes voerde ter ondersteuning van een organisatietransitie zowel een kwantitatief áls kwalitatief klantenonderzoek voor CCV uit. De resultaten van dit onderzoek vormen de peilers van het relatiemanagement. Lees verder >>
Op dinsdag 7 oktober zijn voor de veertiende keer de Beste Werkgevers Awards uitgereikt. Beste Werkgevers is de grootste en meest betrouwbare lijst van de beste werkplekken in Nederland. Een dag vol met aandacht voor medewerkerstevredenheid dus. Als specialist op het gebied van klantenonderzoek vinden wij de relatie tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten fascinerend. Wat blijkt: een van de winnaars van Beste Werkgevers, ZLM verzekeringen, scoort bijzonder hoog op klanttevredenheid. Hoe komt dat? Leidt medewerkerstevredenheid altijd tot klanttevredenheid? En zorgt klanttevredenheid andersom ook voor tevreden medewerkers? Lees verder >>
Met enige regelmaat delen wij ervaringen, tips en best practices van onze klanten. Ditmaal spraken wij met Peter Wouters, Associate Director Customer Logistics van Coca-Cola Enterprises Nederland. Zijn devies: “Zorg voor een persoonlijk en toepasbaar klantenonderzoek.” Lees verder >>
Onze opdrachtgevers weten vaak niet precies wat hun klanten in hen waarderen en hoe ze dat verder kunnen uitbouwen. In gesprekken met klanten gaat het over de dagelijkse gang van zaken, waardoor mogelijke strategische kansen binnen de samenwerking onbesproken blijven. Feedback van een klant is een van de makkelijkste manieren om een verbeterkoers voor je organisatie te bepalen. Hoe verzamel jij klantinzichten waarmee je je organisatie vooruit helpt? In deze video geeft Emile van Geelen, consultant bij Customeyes, een vijftal manieren om klantinzicht te verzamelen. Lees verder >>
Customeyes sprak met Nelleke Groenewegen, directeur Bureau Jeugdzorg Zeeland (BJZ), over het stakeholdersonderzoek dat Customeyes heeft uitgevoerd bij gemeenten en samenwerkingspartners van BJZ Zeeland. Nelleke: “Wij zijn in gesprek gegaan met onze stakeholders en hierdoor hebben we nu een heel duidelijk inzicht in het beeld over ons. Voor ons is helder welke rollen ons wel en niet gegund worden. Heel waardevol, wij kunnen hier ons strategisch beleid op door ontwikkelen”. Lees verder >>